1953

A ZIMBO céget Max Zimmermann alapította meg 1953-ban Wittenben, a Ruhr vidéken. Zimmermann ötlete az volt, hogy a hazai hús –és kolbászárut, mint friss szolgáltatást adja el közvetlenül az élelmiszerboltok mellett. Az tehetséges és szimpatikus kereskedő hamarosan alig bírta a megrendeléseket, ezért alkalmazottakat kellett felvennie.

1960

Miután a cég az 50-es években szeletelt kolbászt árusított, 1960-ban kereskedelmi forgalomba került az elsőZIMBO Önkiszolgáló csomagolás. A frissesség és a minőség itt is döntő szerepet kapott.

1971

A ZIMBO Bochumba költözött. Max Zimmermann fia, Reinhold, aki a vállalat továbbfejlesztéséért felelt, itt találta meg a cég ideális székhelyét: a közlekedési szempontból kedvező, sűrűn lakott Ruhr-vidéken.

1976

1976-ban nyitotta meg a ZIMBO az első helyi specialitásokat előállító üzemét az emslandi Börgerben. A tipikus észak-német vidék végeláthatatlan messzeségeinek közepén készült a finom kenőmájas, a Papenburgi borsos szalámi és más bükkfán füstölt finomságok.

1980

1980-ban alapította meg a ZIMBO „Feine Kost Becker” néven hentes szaküzlet láncát, amely shop-in-shop rendszerben működött. A kiszolgálópult mögött álló mesteremberek nagy hangsúlyt fektetnek a frissességre, a változatosságra és a szakmai tanácsadásra.

1983

1983-ban a ZIMBO megalapította a ZIMAX nevű leányvállalatát, amely a rendszergasztronómiát és a pékségeket egy széles körű szolgáltatási ajánlattal támogatta. A ZIMAX teljesítménycsomagjához nem csak az ágazati üzemek szükségleti-és tárgyi rendszereinek szállítása tartozott, de az árugazdaságra, a logisztikára, az IT-ra és a Trusted Services–re kihegyezett rendszer is.

1989

A 80-as évek végén indult el az első nemzetközi ZIMBO reklámkampány. Minden tévécsatornán látható volt az a reklám, amelyben a járókelők a „Mi az a ZIMBO?” kérdésre válaszolnak. A körkérdés eredménye még így visszatekintve is szórakoztató. Ezzel párhuzamosan még egy pimasz óriásplakát is kiegészítette a bevezető kampányt.

1991

1991-ben a thüringiai Suhl-ban további gyártóüzemet alapítottak. Olyan fűszeres helyi specialitások, mint a híres grillezett sült kolbász vagy a pikáns főtt sonka változatok egészítették ki a ZIMBO választékát.

Ezzel egy időben terjesztette ki a ZIMBO a „Feine Kost Becker” ötletét a magyar piacra is. A nagybevásárló központokban Árpád néven népszerű hentesboltokat nyitottak; ami a németeknek Becker úr, az a magyaroknak Árpád úr lett.

1992

1992-ben további ZIMBO gyártóüzem nyílt, ezúttal a westfáliai Steinheimben. A karakteres ízű fasírozott és az ízletes party golyócskák jellegzetes termékei ennek a régiónak.

1994

Aminek Németországban és Magyarországon sikere volt, az Csehországban sem mondhatott csődöt: 1994-ben a „Feine Kost Becker” ötletet Csehországban Novák néven pozícionálták.

1998

Ebben az évben alapította meg a ZIMBO a magyar gyártóüzemét Perbálon. Abban az országban, amelynek a puszta és a paprika a jellemző karaktere, ott a ZIMBO egy olyan jellemző specialitással lepte meg a vásárlókat, mint az ízletes-csípős szalámi.

2000

A ZIMBO bevezeti az új szlogenjét Németországban
Magyarországon a „Valódi Ízek” képviselte az eredeti üzenetét.

Az ezredfordulón már ideje volt egy új reklámkampánynak és a „Valódi a legfinomabb” szlogennek. A ZIMBO a TV reklámokban és más reklámhordozóknál sokkal jobban ügyelt arra, hogy a kolbász-és húsáruk regionális eredetét hangsúlyozza. Az eredeti receptúra alapján készített specialitások időközben olyan népszerűek lettek, hogy aZIMBO az önkiszolgáló szektorban piacvezetővé vált.

2003

2003-ban, Németországban a ZIMBO az 50. születésnapját ünnepelte. Rengeteg „Még több tartalommal” akcióval, 6 db Smart személyautó és heti 10 virágcsokor kisorsolásával ünnepelte meg a vásárlókkal közösen a jubileumot.

Az első hónapok egyszemélyes üzeme időközben 3000 alkalmazottat foglalkoztató vállalatcsoporttá nőtte ki magát!

2004

A ZIMBO létrehozta az év fejlesztését, az ún. Fresh-Boxot, a kiváló specialitások egy teljesen új módon záródó rendszerét. Az újra visszazárható Fresh-Box a felvágottat frissen tartja, így megőrzi az ízét az utolsó szeletig. Mindezt egy egyszerű zár segítségével, amely újra és újra visszazárható.

A ZIMBO Fresh – Box – „Frissesség és íz az utolsó szeletig.”

2006

2006-ban a ZIMBO csomagolás új, modern, dinamikus dizájnt kapott. A nagy ZIMBO felirat gondoskodik róla, hogy a termék a polcon gyorsan felismerhető legyen. Étvágygerjesztő termékfotók hívják fel a figyelmet a termékre… Változott a külcsín, és a termék pedig finomabb, mint valaha!

Ugyanekkor a ZIMBO más termékekre is kiterjesztette a Fresh –Boxot. Már a pikáns sonkák, a nemes szalámik és a sokféle főzőkolbászfajták is kaphatóak újrazárható Fresh-Box –ban.

2007

2007-ben a ZIMBO befejezi a következő csomagolásfejlesztését, majd még ebben az évben piacra is dobja. A praktikus, hármas elosztású tálca segítségével a kenhető húsfélék igazán élvezhetővé válnak. Az egyes tálcák ugyanis az utolsó adagig gondoskodnak a termék frissességéről, egy tálca pedig pontosan akkora mennyiséget tartalmaz, amely egy fél zsemlére kenhető.

2008

2008. október 1-vel a Bell AG, Svájc húsiparának legnagyobb vállalata a ZIMBO többségi tulajdonosa lett. Ezzel a lépéssel a vállalat optimális helyzetbe került, hogy vezető pozícióját továbbra is képes legyen tartani a német piacon, s a nemzetközi növekedést célzottan elérje.

www.bell.ch   |   www.bellfoodgroup.com

2010

Új előétel a piacon: a Mix-Aperó, amely ízletes szalámival, olajbogyóval, kecskesajttal és más ínycsiklandó hozzávalóval igazi ínyencség. A ZIMBO ezzel az újdonsággal egy új szegmenst céloz meg: a hűtőpolcok specialitásait.